-
Priešmokyklinis ugdymas
-
Lavinančios kortelės
-
Lavinančios priemonės
-
Edukaciniai leidiniai
-
Kabinetų įranga
-
-
Mokyklinis ugdymas
-
Pradinis ugdymas
-
Progimnazija
-
Gimnazija
-
- Visuomenei
„Pilietiškumo pagrindai. Vadovėlis 9 (I gimnazijos) klasei“ yra šiuolaikinis, praktiniais pavyzdžiais paremtas mokymo(si) leidinys, skirtas padėti mokiniams suprasti demokratinės visuomenės veikimą, savo teises ir pareigas, kritinio mąstymo svarbą bei aktyvaus pilietinio dalyvavimo galimybes. Vadovėlis turi Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) grifą, o NŠA vadovėlių duomenų bazėje pasirodys gruodžio pirmąją savaitę.
Leidinys atliepia 2022 m. atnaujintų Bendrųjų ugdymo programų tikslą – ugdyti sąmoningą, atsakingą, vertybėmis grįstą jauną žmogų, gebantį dalyvauti demokratiniuose procesuose ir kurti socialiai atsakingą, atvirą visuomenę.
Šis vadovėlis padeda formuoti mokinių pilietiškumo, socialinę, kultūrinę ir komunikavimo kompetencijas, kurios yra kertinės siekiant brandžios, įtraukią ir žmogaus teises gerbiančios visuomenės kūrimo. Leidinys aktualus ne tik pamokose, bet ir platesniame kontekste: jis skatina jaunąją kartą domėtis visuomenės gyvenimu, puoselėti pagarbą įvairovei, prisiimti atsakomybę už valstybės kūrimą bei stiprina gebėjimą argumentuotai vertinti socialinius reiškinius.
Struktūra ir tūrinys:
Vadovėlis apima aštuonias temines sritis, kurios atspindi svarbiausius pilietinio ugdymo aspektus:
Demokratijos raida ir pilietiškumo evoliucija – demokratijos principai, vertybės, pilietybės samprata.
Žmogaus teisės – žmogaus teisių sistema, pažeidimai, vaiko ir piliečio teisės bei pareigos.
Socialinė politika ir tolerancija – socialinės problemos, tolerancijos raiška, tautinės ir religinės bendruomenės.
Ekonominė politika ir visuomenė – viešasis ir privatus sektoriai, intelektinė nuosavybė, ekonomikos tikslai.
Demokratiška mokykla ir jaunimo politika – mokyklos bendruomenės demokratija, jaunimo dalyvavimas.
Pilietinės visuomenės organizacijos – interesų grupės, NVO veiklos principai.
Vietos bendruomenė ir savivalda – savivaldos veikimas, bendruomeniškumas.
Demokratinė valstybė – valstybės bruožai, politinės sistemos, migracijos įtaka, valstybės simboliai ir atmintinos dienos.
Temas papildo:
darbo su šaltiniais užduotys,
praktinės veiklos ir projektinės užduotys,
priedai (deklaracijos, indeksai, žemėlapiai, atmintinės), padedantys pritaikyti žinias.
Sąsajos su 2022 m. Bendrosiomis programomis:
Vadovėlis atitinka atnaujintų programų nuostatas:
skatina kompetencijų ugdymą ir kritinį mąstymą;
integruoja patyriminį ir tiriamąjį ugdymą;
suteikia galimybių analizuoti aktualias Lietuvos ir pasaulio problemas;
ugdo mokinių gebėjimus bendradarbiauti, argumentuoti, dalyvauti bendruomenės veikloje;
padeda įgyvendinti pilietiškumo ugdymo kryptį per realius, šiuolaikiškus kontekstus.
Vadovėlis padeda mokiniams įsisąmoninti savo vaidmenį visuomenėje, ugdo jų gebėjimą atsakingai ir aktyviai veikti, remtis demokratinėmis vertybėmis ir žmogaus teisių principais. Tai svarbus įrankis, formuojantis brandų, kritiškai mąstantį ir pilietiškai aktyvų jauną žmogų.